Memahami Aquamation

akuarium berhampiran saya

Apa itu Aquamation?

Aquamation pada dasarnya, seperti namanya, proses yang sama yang berlaku dalam pembakaran, tetapi menggunakan air dan bukannya panas untuk mengurangkan tubuh orang yang disayangi.


Aquamation menggunakan proses semula jadi, hidrolisis alkali dan benar-benar menggunakan tenaga yang jauh lebih sedikit daripada kremasi, yang menggunakan sejumlah besar tenaga. Dengan banyak orang hari ini, bahkan dalam kematian, mengambil langkah yang bertanggungjawab dalam mengurangkan jejak tenaga di planet ini, akuamasi dilihat sebagai teknik yang lebih mesra alam dalam pengurangan badan.

Pemiliknya mendapat rata-rata 20% lebih banyak sisa dari akuamasi, daripada yang mereka perolehi dari pembakaran api. Sebenarnya, menurut Badan Perlindungan Alam Sekitar AS (EPA), tidak ada asap udara dan tidak banyak tenaga yang digunakan semasa proses akuamasi, jadi tidak ada "asap udara."

Dengan kremasi standar, ada keperluan untuk membuang gas dan asap, walaupun disaring, keluar ke lingkungan. Penyingkiran gas ini menghasilkan sejumlah besar karbon dioksida (CO2) dan gas rumah hijau yang lain semasa pembakaran.


Walaupun hidrolisis alkali relatif baru bagi industri pengebumian, akuamasi pertama kali digunakan pada tahun 1990-an sebagai kaedah steril untuk merawat haiwan yang dijangkiti penyakit lembu gila, sebagai alternatif untuk pembakaran. Sejak kebelakangan ini, industri ini telah mula diterima oleh industri pengebumian secara keseluruhan.

haiwan peliharaan

Mendefinisikan Pengumpulan Haiwan Peliharaan Dan Manusia

Dalam industri pengebumian, akuamasi adalah kaedah pelupusan yang lebih intensif dari kos - lebih berkesan, lebih selamat, dan mesra alam, daripada pembakaran biasa dan penguburan ke dalam tanah. Salah satu sebab akuamasi dianggap sebagai pilihan hijau adalah kerana proses ini melepaskan lebih sedikit merkuri daripada proses yang sama yang berlaku di alam semula jadi. Pelepasan merkuri yang berlaku semasa pembakaran hanya mempercepat dan mayat yang terkubur di dalam tanah tidak.


Semasa akuaminasi, mayat, sama ada haiwan kesayangan atau manusia, diletakkan dengan lembut di dalam bekas, jika ada, yang kemudian diletakkan di dalam bekas keluli tahan karat yang bersih. Kombinasi aliran air, suhu dan kealkalian digunakan untuk mempercepat proses semula jadi hidrolisis tisu.


Aquamation, yang secara teknikal dikenali sebagai hidrolisis alkali, digunakan untuk memecah sisa-sisa. Ia menggunakan pemangkin yang disebut alkali, kimia yang bertentangan dengan asid. Gabungan alkali (natrium dan kalium hidroksida) digunakan untuk melarutkan badan. Keseluruhan proses ini didasarkan pada mempercepat penguraian semula jadi tubuh, proses yang memakan waktu bertahun-tahun ketika kekasih dikuburkan di bawah tanah.

Dengan Aquamation, proses atau pengurangan dan penyingkiran lengkap tisu organik ini dikurangkan menjadi jam bukannya bertahun-tahun. Yang tinggal hanyalah tulang, yang serupa dengan proses pembakaran, kemudian diletakkan di mesin khusus untuk mengurangkan tulang menjadi ukuran partikel yang lebih simetris.

Prosesnya bersih untuk alam sekitar dan airnya sangat bersih bahkan boleh digunakan untuk air untuk tanaman pertanian.

akuamasi

Proses Aquamation

Gabungan aliran air suam dan kealkalian digunakan untuk mempercepat proses semula jadi hidrolisis tisu. Pada dasarnya, prosesnya serupa dengan proses yang berlaku semasa penguraian semula jadi badan di dalam tanah, tetapi ia adalah versi yang dipercepat. Ia menggunakan campuran air panas, wap dan larutan air bertekanan tinggi dan suhu rendah untuk mempercepat proses semula jadi seperti pemecahan tisu.


Pada akhir proses akuaminasi, semua tisu lembut telah larut dan hanya sisa rangka yang tinggal, seperti pada kremasi. Tubuh belum cair, seperti yang diinginkan oleh banyak organisasi yang kita percayai, tetapi telah diuraikan secara cepat.


Proses menggunakan aliran air, suhu dan kealkalian untuk memecah protein, lemak dan karbohidrat sehingga hanya tulang yang tersisa perlahan-lahan dikenali sebagai alternatif proses pembakaran api yang berlebihan tenaga.

Setelah dibiarkan hanya dengan tulang, maka jenazah diperlakukan sama seperti proses pembakaran. Terdapat satu ciri dari proses ini yang berada di atas proses pembakaran mayat dan adalah bahawa ketika mayat itu awalnya dimasukkan ke dalam bekasnya sendiri, maka sisa-sisa itu 100% suci dari sebarang pencemaran yang mungkin tidak diketahui dengan pembakaran api. Ini sangat menarik bagi pencinta haiwan kesayangan, kerana mereka tahu orang-orang yang mereka sayangi tulang kecil tidak bercampur.

pembakaran air

Kesimpulan mengenai Aquamation.

Kami akan membincangkan aspek-aspek lebih lanjut mengenai akuamasi dalam artikel lain yang terdapat di bawah, tetapi sementara proses pembakaran api telah sampai ke tahap di mana ia menjadi stagnan, pembersih tetap dihasilkan dengan cara yang kurang mempengaruhi lingkungan, terus maju dalam mengambil peratusan pasaran kremasi.

Sangat mudah untuk mengetahui mengapa, 100 peratus kekasih anda kekal, bersih dan cekap dan sementara kami menyimpan nilai visual intrinsik kepada kekasih yang dikurangkan menjadi abu oleh kekuatan nyalaan, mungkin kembali semula jadi ke alam semula jadi, dengan cara yang lebih pasif, adalah arah baru untuk pelanggan yang sedar di masa kini.

Dan seperti yang kami katakan sebelumnya, ya, pada Tinta Kremasi ® kami menggunakan sisa-sisa akuamation dari kekasih anda untuk membuat dakwat berkualiti tinggi, digabungkan dengan sisa-sisa orang yang anda sayangi untuk tatu peringatan utama.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai proses ini, klik salah satu pautan dari menu navigasi untuk mengetahui lebih lanjut, atau baca lebih lanjut mengenai Aquamation dalam artikel lain di bawah.

Tatal ke