resomasi berhampiran saya

Resomasi - 'Kremasi' Mesra Alam Baru.

Bolehkah anda menggunakan sisa dari proses pengubahan semula dengan tinta tatu kami ?, ya kami bekerja dengan jenis sisa ini setiap minggu. Kami memasukkan abu orang yang anda sayangi ke dalam tinta tatu berkualiti tinggi kami, jadi anda boleh memilih studio tatu tempatan untuk membuat tatu peringatan anda diselitkan dengan kekasih anda. Tetapi apa itu Resomation?

Resomasi, juga dikenal sebagai kremasi biologi dan juga disebut sebagai hidrolisis alkali, adalah proses pelupusan terakhir di mana tubuh manusia diubah menjadi cecair menggunakan larutan alkali.

Kremasi dianggap sebagai alternatif yang mesra alam untuk pengebumian tradisional, kerana ia menghilangkan penggunaan bahan kimia pembalseman dan bahan kimia berbahaya lain dalam proses pengebumian. Dipercayai bahawa Resomation, (kremasi biologi) akan mengurangkan lagi kesan persekitaran dari pengebumian akhir dengan mengurangkan penggunaan tenaga dan pelepasan dari proses pembakaran dan sebagai alternatif penggunaan bahan kimia pembalseman dan bahan kimia berbahaya lain dalam proses pengebumian.

Seperti semua teknologi pembakaran baru, biocombustion belum menjadi sebahagian daripada amalan yang meluas, tetapi ini akan berubah apabila lebih banyak orang menggunakan alternatif yang bertanggungjawab terhadap amalan tradisional ini.

Penguburan tradisional menimbulkan ancaman terhadap alam sekitar, kerana bahan kimia seperti formaldehid digunakan dalam pembalseman cairan. Formaldehid adalah bahan kimia toksik yang akhirnya keluar dari tanah semasa tubuh merosot. Sebaliknya, tidak ada toksik atau berbahaya bagi alam sekitar yang digunakan dalam pembakaran dan pembakaran semula jadi biologi.

pembakaran semula

Resomasi - Prosesnya

Air digunakan sebagai ganti api, dicampurkan dengan larutan alkali kalium hidroksida (KOH) untuk memecahkan badan menjadi tulang. Tubuh diletakkan di ruang khas di mana ia terdedah kepada air, panas, tekanan dan kalium hidrida. Seluruh proses kremasi biologi ini memberi tekanan kepada tubuh untuk penguraian semula jadi, menggunakan bentuk tekanan air dan bahan kimia yang seimbang dalam larutan alkali.

Resomasi, (juga dikenali sebagai kremasi biologi, Aquamation atau kremasi air) adalah alternatif untuk pembakaran mayat dan salah satu kaedah yang paling popular untuk membuang sisa-sisa manusia dan haiwan. Ini pertama kali digunakan pada awal tahun 2000 untuk membuang mayat manusia atau binatang di sekolah perubatan, tetapi ada desakan untuk menjadikan penguburan hijau jenis ini sebagai pilihan untuk semua orang.

Kami menulis tentang bagaimana kremasi menjadi lebih popular selama bertahun-tahun, dan resomasi, kremasi bio dan kremasi tanpa api adalah beberapa kata kunci yang digunakan. Nama saintifik untuk proses tersebut adalah hidrolisis alkali, atau AH, yang ditumpangkan dengan alkaliniti, hasil sampingan kimia hidrogen peroksida dan asid hidroklorik.

Secara sederhana, Resomasi adalah proses pembubaran kimia berasaskan air yang menggunakan alkali yang kuat untuk memecah badan dengan cepat menjadi serpihan tulang. Terdapat beberapa sebab mengapa orang lebih suka kremasi hidrolitik alkali (AH) daripada kremasi berasaskan api. Ia menggunakan bahan bakar yang jauh lebih sedikit, memiliki harga yang jauh lebih rendah per kilowatt jam (kWh) daripada kremasi konvensional, dan mempunyai kelebihan jejak lingkungan yang lebih rendah secara keseluruhan.

resomasi

Resom Untuk Orang yang Anda Sayangi

Sebilangan orang takut kebakaran dan masih menginginkan mayatnya dibuang melalui pembakaran mayat, melihatnya sebagai alternatif yang baik atau menginginkannya kerana mereka menginginkannya dengan alasan lain, seperti alasan kesihatan atau perubatan.

Hidrolisis alkali mengikuti prosedur pembakaran biasa, di mana si mati dibawa ke sebuah kemudahan, mayat disimpan dengan betul untuk dikremasi dan jenazah dikremasi dikembalikan kepada ejen yang sah pada akhirnya. Setelah tiga jam, prosesnya selesai dan mesin dibuka, yang, seperti kremasi, menunjukkan bahawa cairan tersebut tidak lagi mengandung DNA, tetapi sisa-sisa itu dapat dibuang sebagai standard.

Pelanggan resomasi, selain kesan persekitaran yang diturunkan, kebencian umum terhadap api dan lebih suka kaedah pembakaran organik yang lebih lembut. Resomasi air terbukti kurang berbahaya bagi alam sekitar kerana prosesnya tidak menggunakan bahan bakar fosil.

pembakaran air

Kesimpulan mengenai Resomasi

Selalu akan ada alternatif yang bersaing dengan konsep tradisional di setiap bidang. Tetapi medan kremasi mempunyai tentangan yang kuat, naik dan kuat ketika datang ke Resomation, (Aquamation), kerana hasilnya masih sama pada akhir, walaupun dengan serbuk berwarna yang lebih seragam pada akhir ketika badan diproses dengan pembakaran air.

Kakitangan di Cremation Ink ® sudah biasa menangani sisa-sisa jenis ini, kerana kami nampaknya mereka dihantar kepada kami dari seluruh dunia, terutama sejak dua tahun kebelakangan ini. Kami masih memprosesnya dengan cara yang sama dan pelanggan kami mendapat tinta tatu berkualiti tinggi yang diselitkan dengan orang yang mereka sayangi. Mendapatkan studio tatu tempatan mereka menggunakan Cremation Ink ®, membuat mereka merasa lebih berhubung semula dengan orang yang mereka sayangi.

Sekiranya tinta tatu yang disisipkan kami menarik minat anda, maka periksa laman web ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Cremation Ink ®, atau lihat di bawah untuk maklumat lebih lanjut mengenai Aquamation.

Tatal ke